Verwerven bpv-plaatsen
Verwerven bpv-plaatsen
De school verwerft voldoende passende bpv-plaatsen bij bpv-bedrijven. Het is duidelijk in beeld welke werkprocessen studenten bij betreffende bpv-bedrijven kunnen leren. De school stemt de verwachtingen daarover af en bereidt het bedrijf voor op de te geven begeleiding en rol in beoordeling.
Om bpv-bedrijf te worden moet een bedrijf erkend zijn door SBB. Daarnaast is deze organisatie de school behulpzaam bij het verkrijgen van voldoende bpv-plaatsen.
Deze activiteit is onderdeel van:
(als aanleiding) (als vervolg)
Landelijke servicedocumenteniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Denk ook aaniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Artikel: Onderwijstijd vraagt kwaliteit en geeft ruimte Onderwijstijd is het aantal uren dat studenten onderwijs krijgen. Dit artikel en bijbehorende links geven inzicht in de mogelijkheden om naar eigen inzicht het onderwijsprogramma samen te stellen.
Checklist verankering examinering talen en rekenen Checklist om in gesprek met betrokkenen inzicht te krijgen of de examinering van de generieke eisen voor taal en rekenen voldoende gewaarborgd en verankerd is.
Examentaak Examencommissie Examentaak Examencommissie mbo op basis van wetswijziging WEB 01-08-2016.
Handreiking: Onregelmatigheden en fraude bij beroepsgerichte examens De handreiking ‘Onregelmatigheden en fraude bij beroepsgerichte examens’ geeft mbo-scholen handvatten om beleid op te stellen rondom fraude en onregelmatigheden, en over de beveiliging van examens.
Informatie generieke kwalificatie-eisen loopbaan en burgerschap Publicatie Staatsblad over de generieke kwalificatie-eisen voor loopbaan en burgerschap">Informatie generieke kwalificatie-eisen loopbaan en burgerschap
Keuzedelen: facts and figures Na het lezen van deze publicatie weet u voldoende van keuzedelen om er binnen de scholen mee aan de slag te gaan en vanuit de nieuwe structuur de eerste stap richting vernieuwd onderwijs te maken.
Keuzedelen? Even spieken … Dit artikel gaat in op vragen rondom keuzedeelverplichting in relatie tot urennormen en onderwijstijd. In dit artikel worden begrippen en formele kaders toegelicht aan de hand van een aantal praktijksituaties.
Waarderingskader en norm valide exameninstrumenten dekking basis- profieldeel en vakkennis en vaardigheden In deze handreiking staat aan welke eisen de exameninstrumenten moeten voldoen. Deze staan in het Waarderingskader en worden bepaald door de landelijke afspraken over ‘drie routes naar een valide examenproduct’. De handreiking gaat in op de dekking van het exameninstrumentarium, de gevolgen van de herziene kwalificatiestructuur voor de constructie van exameninstrumenten en het werken met representatieve examinering.