Onderwijs uitvoeren

naar grondplaatnaar ketensnaar onderwerpnaar onderwerpnaar onderwerpnaar onderwerpnaar onderwerpnaar onderwerpnaar onderwerpnaar onderwerpnaar onderwerpnaar onderwerpnaar procesgebiedOnderwijs uitvoeren 2.0.jpeg

Onderwijs uitvoeren

Op basis van eigen voorkeur, een passende bpv-plaats, mogelijke vrijstellingen en de organisatorische mogelijkheden van de school stelt de student, in overleg met de studieloopbaanbegeleider namens het team, een leerroute samen uit de voor hem beschikbare leertaken.

Gedurende de opleiding volgt de student zijn leerroute door de leertaken uit te voeren. Daarbij wordt hij begeleid door docenten en praktijkbegeleiders, waar nodig bijgestaan door zijn studieloopbaanbegeleider en ondersteuners. Bij alle onderdelen van de opleiding wordt de aanwezigheid van de student geregistreerd. Bij begeleide onderwijstijd is de betrokken docent verantwoordelijk voor de urenregistratie, in de bpv is de student zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van zijn urenstaat. De studievoortgang van de student wordt door de studieloopbaanbegeleider en alle betrokken docenten in beeld gebracht en in de vorm van studieadvies met de student besproken. Zo'n advies kan een BSA zijn. Daarnaast worden ook de leerresultaten van de student verzameld zodat een gefundeerd besluit over de deelname aan een examenonderdeel kan worden genomen.
Tastbare resultaten in dit procesgebied zijn

  • Geldige aanwezigheidsregistratie.
  • Bijgewerkte studentendossiers.
  • Vastgelegde vrijstellingen en leerresultaten.


Folder.jpg
  Landelijke servicedocumenteniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Website.png Doorstromen met keuzedelen In dit artikel lichten we de formele kaders toe die betrekking hebben op de doorstroom en geven we voorbeelden van hoe dat werkt.
Website.png Handreiking: bindend studieadvies De handreiking geeft uitleg over het bsa: over de achtergrond, wat mag en moet en wat het bsa niet is. Verder geeft de handreiking richting om het schoolbeleid ten aanzien van het bsa te formuleren.
Website.png Handreiking: kiezen van keuzedelen binnen slb Deze handreiking is te gebruiken om studieloopbaanbegeleiders (SLB’ers) te informeren én om hen voor te bereiden op het begeleiden van studenten bij het kiezen van keuzedelen.
Website.png Handreiking: scenario’s voor doorstroom en examinering In deze handreiking worden drie thema’s rondom examinering en doorstroom in de herziene kwalificatiestructuur beschreven: doorstroom bij aanvullende profieleisen in het basisdeel, anders opbouwen van traditionele stapelopleidingen en keuzedelen benutten bij doorstroom.
Website.png Publicatie: Ruimte in regels in het mbo Deze publicatie geeft inzicht in de kaders die wet- en regelgeving voor onderwijs in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) stelt. En daarmee ook in de ruimte die er is voor scholen en docenten om zelf invulling te geven aan het onderwijs.
Website.png Servicedocument: Passende examinering Met de handreikingen in dit document kan eigen beleid en procedures over passende examinering bij beroepsspecifieke onderdelen worden aanscherpt of aangevuld voor studenten met een ondersteuningsbehoefte.
Website.png Tips voor de begeleiding bij het kiezen van keuzedelen door studenten Het document kan gebruikt worden om begeleiders van de studenten te helpen met wat ze moeten weten om de student voor te bereiden op een keuze voor keuzedelen. Ook staat er een aantal ideeën genoteerd over de wijze waarop school de informatie kan delen met de studentenbegeleiders.